تبلیغات
نارنج سبز ورزش و حاشیه ها

نارنج سبز ورزش و حاشیه ها
تحلیل ورزش و حاشیه های آن
نویسندگان
نظر سنجی
آیا ورزش کشور را در زمان علی آبادی موفق می دانید ؟



ابر برچسب ها
لینک های مفید
كنترولوژی عبارت است از ایجاد هماهنگی كامل بین جسم ، ذهن و روح .
افراد ابتدا از طریق كنترولوژی به شیوه هدفمند ، كنترل كامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راه تكرار كامل حركات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت كننده به یك نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می كنند.
كنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود ، حالتها و حركات نادرست بدن را اصلاح می كند، نیروی حیات را به بدن باز می گرداند و توان ذهنی را افزایش می دهد

پیلاتس
انسانها تقریبا در دوران كودكی از نعمت رشد طبیعی و متعارف جسمانی برخوردارند اما با شروع دوران بلوغ ، جسم افت كرده و شانه ها خمیده می شوند، عضلات شل و آویزان شده و نیروی حیاتی بشدت رو به تحلیل می رود .
بدون شك این قضیه امری فراگیر و طبیعی است. انجام حركات ورزشی كنترولوژی و رعایت دستورالعملهای آن پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیك می كند .
علم كنترولوژی اختیار كامل جسم را توسط مغز در دست می گیرد. یعنی عضلات بدن از اراده فرد فرمان ببرند .
كسانی كه كنترولوژی را برای اولین بار تجربه می كنند احساس می كنند سرحال آمده و بعد از سالهای ذهن آنان از خواب بیدار شده است.
نام این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم كنترل بدن نام گذاری شده بود كه پس از مرگ وی بدلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد.
سیستم ورزشی است كه در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید روش تمرینی پیلاتس متشكل از ورزشهایی است كه تمركز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینكه عضلات را حجیم كند یا آنها را از بین ببرد.
پیلاتس
این روش تمرینی از حركات كنترل شده ای تشكیل شده كه بین بدن و مغز هارمونی فیزیكی ایجاد كرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد از فواید این ورزش:
- بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن
- بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینكه فكر و ذهن را از افكار منفی آزاد سازد بر خلاف یوگا بدن در حال حركت می باشد.
- كاهش دهنده دردهای مهره ای و كمر
- ایجاد كشیدگی در ظاهر اندام
- بوجود آوردنده شكل ظاهری بهتر اندام
- شكم ساف و كمر باریك
- پیشرفت انعطاف و تعادل
- افزایش قابلیت تحرك مفاصل
- حجیم كردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس


تقویت سیستم قلبی عروقی
- بالا بردن دامنه حركتی مفاصل و عضلات
- از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری
علاوه بر این كسانی كه ورزش پیلاتس را انجام می دهند خواب بهتر عصبانیت كمتر استرس و خستگی كمتر خواهند داشت.
از آنجا كه این روش تمرینی در وضعیتهای ایستاده نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را كاهش می دهد زیرا حركات ورزشی در دامنه های حركتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفس های عمیق و انقباظهای عضلانی انجام می گیرد.
چرا پیلاتس به چنین پدیده موفقیت آمیزی تبدیل شده است؟
پیلاتس

چگونه این ورزش ناشناخته امروزه تبدیل به یك روش تكمیلی ورزشی به شكل همگانی و حتی خانگی شده است؟!
بسیار ساده ، گفتار صادقانه پیلاتس و اینكه این ورزش بسیار عالی عمل می كند و به تمام وعده های خود عمل می كند . افراد در هر وضعیتی كه باشند، ورزشكار حرفه ای یا تازه كار، خانمهای خانه دار یا آقایان كارمند و پر مشغله اگر ورزش پیلاتس را آغاز كنند اطمینان می دهیم كه نتیجه مثبت آن را خواهند دید .
با شروع پیلاتس می توان قدم به قدم تغییر ظاهر ،اجرای صحیح حركات ، بدن جدید و بهتر ، متوازن، صاف و كشیده ، بلند تر ، باریكتر و انعطاف پذیر تر با یك قدرت پنهانی ساخت .
اعتقاد پیلاتس از تقویت قوای بدنی كسب و حفظ بدنی سالم و ذهنی سالم برای اجرای خوب كارهای روزانه و دیگر فعالیتهای بدنی است. ژوزف در مونشن گلادباخ ، شهری كوچك در حومه دوسلدورف آلمان متولد شد. او كودكی ضعیف و مریض بود كه از بیماریهایی مانند راشیتیسم، آسم و تبهای روماتیسمیرنج می برد .نام فامیلی او پیلاتو pilatu تلفظ می شد كه ریشه یونانی دارد. ولی بعدها پدرش آنرا به پیلاتس تغییر داد . پدرش برنده جایزه ژیمیناستیك بود و مادرش یك متخصص اعصاب .
روزی یك پزشك به ژوزف یك كتاب اوراق و قدیمی در مورد اناتومی بدن داد ، به گفتهخود او: من تمام اعضای بدن را از روی كتاب یاد گرفتم. هر اندامی را كه یاد می گرفتم حركت می دادم . در آن زمان كودكی ساعتها در جنگل پیاده روی می كردم و حركات حیوانات را نگاه می كردم، اینكه چطور حیوانات اندام خود را بكار می برند و حركت می كنند.
بگفته خود او وی حركات ورزشی شرق و غرب را عمیقا مطالعه كرده بود . در سن 14 سالگی چنان روی اندام خود فعالیت كرده بود كه از تصویر بدن او برای نمایش آناتومی استفاده می شد .
در زمان نوجوانی و دورانی كه هنوز در آلمان بود در رشته هایی مانند بوكس ، ژیمیناستیك،اسكی، و شیرجه فعالیت می كرد.
در سال 1912 برای تعلیمات بیشتر به انگلستان سفر كرد . در آنجا بعنوان یك بازیگر در سیرك كار می كرد . تا سال 1914 او و گروهش در سرتاسر انگلستان برنامه اجرا كرده بودند. او و برادرش در سیرك نمایش یونانی اجرا می كردند .
در سال 1914 با شروع جنگ جهانی اول او بهمراه دیگر تبعه های آلمانی دستگیر و در بازداشتگاههای لانكستر بازداشت شدند در همان جا او به هم قطارانش آموزش كشتی و دفاع شخصی می داد. با این هدف كه نیروی بدنی آنها از زمان ورود به بازداشتگاه بیشتر می شود در همانجا بود كه او روش ورزشی خود را كه بعدها "كنترولوژی" نامیده شد ، طراحی كرد در همان دوران او به بازداشتگاه دیگری منتقل شد و تقریبا به عنوان پرستار با زندانیان زیادی كه دارای بیماریهای شایع زمان جنگ و حبس بودند كار می كرد . سپس او شروع به ساخت وسایلی كرد كه با این افراد توانبخشی كار كند . این وسایل از تختها و فنرهای قدیمی و ابزار خراب و كهنه بیمارستان بودند كه از آنها بعنوان وسایل و تجهیزات توانبخشی استفاده می كرد .
در سال 1918 آنفولانزای مرگزا و خطرناكی سراسر دنیا را فرا گرفت و میلیونها نفر را طعمه خود كرد كه فقط دهها و صدها نفر در انگلستان قربانیان این بیماری بودند.
افراد ژوزف با اینكه این بیماری در سطح بازداشتگاه بسیار شیوع پیدا كرده بود همگی جان سالم بدر بردند .
بعد از پایان جنگ ژوزف به آلمان بازگشت و در بخش دفاع شخصی ارتش هامبورگ برای پرورش نیروهای پلیس شروع به كار نمود علاوه بر این بطور خصوصی نیز روی افراد عادی تمرین می كرد .
او می گفت: زمانی كه به آلمان برگشتم تمامی این دستگاهها را اختراع كردم و تا سال 1925 آنجا ماندم و با افراد مبتلا به رماتیسم كار و تمرین می كردم .
من فكر كردم چرا از قدرت و نیروی زیاد بدنی استفاده نكنم و حركاتی را طراحی كردم كه با اجرای بسیار آهسته بطوری كه بخشهای بسیار عمیق عضلات درگیر شوند و نتایج مثبتی را شاهد بودم.
در همان دوران بود كه ژوزف با رودولف فون لابن آشنا شد .
وی یكی از متخصصان بزرگ حركت شناسی بود .او چندین حركت ژوزف را در تمرینات و كار خود بكار برد و شماری دیگر از متخصصان بنام نیز تمرینات او را در گرم كنندهای ورزشی خود استفاده می كردند .
در سال 1925 از او دعوت شد تا ارتش جدید آلمان را تمرین و ورزش دهد و لی از آنجایی كه او از سیستم سیاسی آلمان راضی نبود تصمیم به ترك كشور نمود.
با كمك چند تن از دوستانش قادر به ترك آلمان و سفر به آمریكا شد.
در راه سفر به آمریكا با كلارا (همسر آینده اش) آشنا شد .
كلارا معلم یك مهد كودك بود و از دردهای آرتروزی بشدت رنج می برد ژوزف با تمرینات اختصاصی خود دردهای كلارا را از بین برد .
پس از ورود به امریكا و شهر نیویورك در سال 1926 آنها در خیابان هشتم این شهر مركز ورزشی خود را باز كردند. درست در محلی كه چندید مركز ورزشی و بخصوص باله وجود داشت در همان جا بود كه ژوزف علم كنترلوژی را بعنوان بخش اصلی تمرینات ورزشكارانش قرار داد .
بسیاری از مربیان و سر مربیان ، ورزشكاران آسیب دیده خود را جهت ترمیم اندام آسیب دیده نزد او می فرستادند .
بسیاری از مربیان نیز برای افرودن تعادل و قوای بدنی ، شاگردان خود را به شركت در كلاسهای ژوزف تشویق می كردند.
ژوزف پیلاتس یكی از هواداران سلامتی و ورزش بود از هرگونه آلودگی سیگار، الكل و ... اجتناب می كرد.
بارها در سرمای زمستان اورا فقط با یك شلوار ورزشی كوتاه در حال دویدن در خیابانهای نیویورك می دیدند .
در ژانویه 1966 ساختمان آنها آتش گرفت . ژوزف برای نجات وسایل ورزشی به ساختمان برگشت كه ناگهان كف ساختمان زیر پایش آتش گرفت و ریزش كرد و او برای مدتی طولانی از میله ای آویزان مانده بود تا بالاخره ماموران آتشنشانی وی را نجات دادن گفته می شود این واقعه كمك بسیار زیادی به مرگ او در سال 1967 در سن 87 سالگی كرده است.
همسرش كلارا كه در امر مربیگری و صبر و حوصله چیزی از ژوزف كم نداشت به اداره مركز ورزشی تا 10 سال بعد و زمان مرگ خودش در سال 1977 ادامه داد .
منیع:
http://razmavar.com



طبقه بندی: معرفی ورزش ها و قوانین انها،
[ سه شنبه 19 بهمن 1389 ] [ 07:44 ب.ظ ] [ علی رضوی ]
.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :